Deklaracja dostępności
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Skrbeńsku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://zsp-skrbensko.godow.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Część plików dostępne do pobrania w znanych formatach: pdf, docx, odt, ods nie są zgodne ze standardem dostępności,
- Brak treści alternatywnej dla plików niezgodnych ze standardem,
- Brak treści alternatywnej dla części plików multimedialnych opublikowanych na stronie WWW: filmów, zdjęć.
Treści nieobjęte przepisami
- Pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne ponieważ pochodzą od innych instytucji i opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w danej instytucji,
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 27
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
- Elementy statyczne strony internetowej posiadają domyślnie odpowiedni kontrast,
- Alternatywna wersja kolorystyczna ze specjalnym kontrastem dla osób słabowidzących,
- Możliwość zmiany wielkości czcionki,
- Możliwość zwiększania oraz zmniejszania odstępu między wierszami,
- Możliwość zwiększania oraz zmniejszania odstępu między paragrafami (akapitami),
- Możliwość zwiększania oraz zmniejszania odstępu między literami,
- Możliwość zwiększania oraz zmniejszania odstępu między słowami,
- Możliwość zatrzymywania, wznowienia wyświetlanych informacji w przewijanych sliderach,
- Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych,
- Do plików multimedialnych dołączono napisy oraz audiodeskrypcję.
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych. Obecność widocznego focusa podczas sterowania klawiaturą. Możliwość przejścia do wskazanej sekcji za pomocą mechanizmu sterowania klawiaturą, uruchamiane w pierwszej kolejności pod klawiszem tabulacji (Tabulator) po odświeżeniu strony. Pozwala na szybkie przejście do następujących sekcji strony:
- Przejście do głównego menu (Skrót klawiaturowy: ALT + 0),
- Przejście do treści (Skrót klawiaturowy: ALT + 1),
- Przejdź do mapy strony (Skrót klawiaturowy: ALT + 2),
- Uruchomienie panelu WCAG (Skrót klawiaturowy: ALT + 3),
- Przejście do wyszukiwarki (Skrót klawiaturowy: ALT + 4).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Anna Prochasek,
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli Wejścia do budynku szkoły zaprojektowano od strony południowej i wschodniej -szkoła, północnej-przedszkole. Istnieją dwa dostępne dla uczniów i przedszkolaków wejścia. Do wejścia od strony południowej można wejść bezpośrednio wejście to jest na tym samym poziomie co poziom parkingu, przed pozostałymi są schody. Wejściem od strony południowej wyposażonym w dzwonek wchodzą tylko pracownicy szkoły, goście oraz inni korzystający z usług szkoły.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind W szkole istnieją 3 kondygnacje: piwnica z szatniami uczniów, do której prowadzą jedynie schody, bez dostosowania dla osób niepełnosprawnych. Parter z korytarzem prowadzącym do starej części szkoły, oraz piętro na które prowadzą schody dwuetapowe. Stary budynek szkoły jest połączony z nowym budynkiem. W starym budynku znajduje się przedszkole i pracownia informatyczno-techniczna. Sala gimnastyczna jest dostępna poprzez pochylnię wejście od strony zachodniej, z budynku szkoły oraz części wschodniej.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych. Szkoła dysponuje pochylnią umożliwiającą wejście (wyjście) do sali gimnastycznej, platformami (windami) umożliwiającymi wejście (wyjście) z poziomu sali gimnastycznej do budynku szkoły na piersze piętro oraz wejście (wyjście) od strony przedszkola do sali gimnastycznej , nie dysponuje pętlami komunikacyjnymi itp. Toaleta w sali gimnastycznej dostosowana jest dla osób niepełnosprawnych.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych Szkoła dysponuje dwoma miejscami parkingowymi dla osób niepełnosprawnych na parkingu dolnym.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
Na podstawie zarządzenia dyrektora szkoły, do budynku szkoły ma prawo wejść osoba z psem przewodnikiem/asystującym.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu. Osoby słabosłyszące/niesłyszące obsługiwane są w języku migowym po uprzednim powiadomieniu i umówieniu wizyty w sekretariacie Zespołu-Szkolno Przedszkolnego w Skrbeńsku ul.Szkolna 1, gdzie pomocy w tłumaczeniu udzieli przeszkolony pracownik. Zgłoszenia można dokonywać poprzez kontakt e-mail, telefoniczny bądź drogą pocztową.
- Koordynator ds. dostępności - Anna Prochasek
- kontakt telefoniczny pod nr +48 32 472 70 42
- e-mail na adres:
- listownie na adres: Zespół Szkolno-Przedszkolny w Skrbeńsku, ul. Szkolna 1 , 44-341 Skrbeńsko
Dodatkowe informacje znajdują się w zakładce „Język migowy”
W naszym przedszkolu nie zapewniamy dostępności tłumacza języka migowego za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.
W budynkach nie ma pętli indukcyjnych.
Informacja o przedszkolu przygotowana w formacie łatwym do czytania i rozumienia (tzw. ETR) dostępna jest pod adresem ETR - tekst łatwy do czytania.
Format | Nazwa pliku | Rozmiar | Pobierz |
---|---|---|---|
Raport z wynikami achecker_2020-03-31 | 242.41KB | pobierz Plik: Raport z wynikami achecker_2020-03-31 | |
Raport z wynikami achecker_2021-03-11 | 84.04KB | pobierz Plik: Raport z wynikami achecker_2021-03-11 |