tlumacz-jezyka-migowego
Informacja dotycząca ustawy o języku migowym
W związku z wejściem w życie w dniu 1 kwietnia 2012 r. ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U.Nr 209 poz.1243 z 2011 r.), Urząd Gminy Godów informuje, iż osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się tj. osoby głuche i głuchonieme, w kontaktach z organami administracji publicznej mają prawo do:
- korzystania z pomocy osoby przybranej tj. osoby, która ułatwi porozumienie z osobą niepełnosprawną i udzielenie jej pomocy w załatwieniu spraw w organach administracji publicznej,
- usługi pozwalającej na komunikowanie się, udostępnionej przez organ administracji publicznej, polegającej na wykorzystaniu środków wspierających komunikowanie się tj. m.in.:
- korzystanie z poczty elektronicznej,
- przesyłanie faksów,
- korzystanie ze strony internetowej danej instytucji - świadczenia w postaci usług tłumacza:
- polskiego języka migowego PJM,
- systemu językowo-migowego SJM,
- sposobów komunikowania się osób głuchoniewidomych SKOGN.
Świadczenie to jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Osoby niesłyszące i mające trudności w komunikowaniu się, chcąc załatwić sprawę w naszej jednostce z pomocą tłumacza języka migowego zobowiązane są do zgłoszenia chęci skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się z minimum trzydniowym wyprzedzeniem oraz dokonania zgłoszenia w celu rezerwacji wizyty.
Zgłoszenie powinno zawierać
- imię i nazwisko osoby zainteresowanej,
- propozycję terminu,
- krótkie określenie sprawy,
- kontakt zwrotny, na który zostanie nadesłana informacja z potwierdzeniem spotkania.
Gdzie wysyłać informacje:
Zgłoszenie proszę :
- wysłać na adres e-mail:
lub - wysłać na adres szkoły (liczy się data dostarczenia korespondencji)
lub - przekazać telefonicznie za pośrednictwem osoby trzeciej na numer telefonu
Wszystkie dane kontaktowe podane są w na stronie głównej szkoły
Dostępność architektoniczna w Zespole Szkolno- Przedszkolnym w Skrbeńsku
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli Wejścia do budynku szkoły zaprojektowano od strony południowej i wschodniej -szkoła, północnej-przedszkole. Istnieją dwa dostępne dla uczniów i przedszkolaków wejścia. Do wejścia od strony południowej można wejść bezpośrednio wejście to jest na tym samym poziomie co poziom parkingu, przed pozostałymi są schody. Wejściem od strony południowej wyposażonym w dzwonek wchodzą tylko pracownicy szkoły, goście oraz inni korzystający z usług szkoły.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind W szkole istnieją 3 kondygnacje: piwnica z szatniami uczniów, do której prowadzą jedynie schody, bez dostosowania dla osób niepełnosprawnych. Parter z korytarzem prowadzącym do starej części szkoły, oraz piętro na które prowadzą schody dwuetapowe. Stary budynek szkoły jest połączony z nowym budynkiem. W starym budynku znajduje się przedszkole i pracownia informatyczno-techniczna. Sala gimnastyczna jest dostępna poprzez pochylnię wejście od strony zachodniej, z budynku szkoły oraz części wschodniej.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych. Szkoła dysponuje pochylnią umożliwiającą wejście (wyjście) do sali gimnastycznej, platformami (windami) umożliwiającymi wejście (wyjście) z poziomu sali gimnastycznej do budynku szkoły na piersze piętro oraz wejście (wyjście) od strony przedszkola do sali gimnastycznej , nie dysponuje pętlami komunikacyjnymi itp.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych Szkoła dysponuje dwoma miejscami parkingowymi dla osób niepełnosprawnych na parkingu dolnym.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
Na podstawie zarządzenia dyrektora szkoły, do budynku szkoły ma prawo wejść osoba z psem przewodnikiem/asystującym.
Na podstawie zarządzenia dyrektora szkoły, do budynku szkoły ma prawo wejść osoba z psem przewodnikiem/asystującym.